Sunday, April 29, 2007

花样少年少女 Hana Kimi

Recently I watched a Taiwanese drama (花样少年少女) that is based on Japan manga Hanazakari no Kimitachi E (Hana Kimi). It's a great drama. Somehow, I'm touched by the story.. Reading the synopsis doesn't tell anything from the within, try to probe out further by watching the drama yourself and you'll know what I mean..

Life greatest happiness is to be convinced that we are loved by someone. Unrequited love is something unspoken yet true..

瑞希因为崇拜跳高选手左以泉
千里迢迢回国女扮男装进入与泉同一所男校(樱开男学院)
而且很幸运地和泉同宿舍
与泉和大家成了好朋友

瑞希发现泉
因为某种原因放弃了最爱的跳高
就默默地在身边鼓励他

瑞希这种傻呼呼却热情的个性让泉感动
渐渐地开启了自己的心灵
在不知不觉中爱上了瑞希
也发现了瑞希的真实身份

朝夕相处下泉喜欢上瑞希
泉为了让瑞希留在自己身边
想尽办法帮瑞希隐瞒她的女生身份
默默保护着粗心大意的瑞希..

欺骗你
其实是我最大的矛盾

我的伪装
是为了守护在你身边
我的隐瞒
是为了保持我们的感情


其实我很想偷偷爱着你
每天都守护在你身边


所以我每天都很努力地隐瞒
希望这谎言永远不会被撕破
希望我们永远会继续走下去

因为当谎言不再是谎言

而我不再是我
你还会理我吗


我的沉默
是为了把你留在身边
不揭穿你的身份
是为了维持我们的感情
也许是我自私
让你受那么多委屈

其实我..
不知道什么时候开始
已经偷偷爱上你了

这暧昧的感觉 也许
是我们之间的约定
也是我们的暗号

也许
暧昧的感觉是最美好的
其实 爱不需要任何人见证
只要彼此爱着对方
默默地守护着对方
那就足够了

No comments: